Overal catwalkbeelden, meer etalagefiguren en een wand bekleed met een groene deken van planten: het Nederlandse modebedrijf Claudia Sträter lanceert een nieuw winkelconcept. Ingrid Slabbaert van het merk: “We laten nu meer van de kleding zien, klanten willen immers geïnspireerd worden.”Zo’n vijf maanden was het Nederlandse modemerk bezig met het onwikkelen van een nieuw winkelconcept. De winkel aan de Korte Lijnbaan in Rotterdam is de eerste van veel meer verbouwingen die op de planning staan. “Het vorige concept is nog steeds heel goed,” zegt Ingrid Slabbaert van de marketingafdeling van het merk. “Maar na tien jaar was het gewoon tijd voor wat nieuws. Dat vonden we vooral zelf, de klanten hebben nog niet geklaagd.” In het nieuwe winkelontwerp komen ronde vormen die zijn geïnspireerd op de rondingen in het Claudia Sträter-logo terug. De cirkels worden als patroon toegepast als achtergrond op de wanden. In de etalage staat een hoge wand bekleed met een groene deken van planten. En vanuit ander ‘groen-opzicht’ is de winkelverlichting van recyclebare armaturen en energiezuinige lampen. 

Het belangrijkste aan het nieuwe winkelconcept noemt Slabbaert dat klanten meer geïnspireerd worden. De catwalk beelden en een rond podium in het midden van de winkel met etalagefiguren, moeten consumenten op ideeën brengen. “Waarom? Klanten willen nu eenmaal geïnspireerd worden,” zegt de marketing manager. “Kleding hangt niet alleen aan de rekken, we willen juist meer laten zien. Buiten de winkel doen we dat via onze webshop, het online lookbook, catwalkshows en onze brochures.”

 

Wanneer het nieuwe winkelconcept wordt uitgerold naar alle 24 filialen is nog onduidelijk. Volgens Slabbaert is daar geen vaste termijn voor. “Verbouwen gaat niet bij alle winkels even snel. We bekijken het telkens per twee winkels.”

 

Bron: www.fashionunited.nl