De koninklijke Ginkel Groep is een partnerschap aangegaan met NL Greenlabel. Dit duurzame label staat voor een duidelijke en duurzame visie op de toekomst. Hierin staat het meetbaar maken van duurzaamheid en deze waarden communiceren naar de eindgebruiker centraal.

 

Voor NL Greenlabel ontwikkelde Royal HaskoningDHV een methode die in een oogopslag inzicht biedt in de integrale duurzaamheidscore van een product of materiaal, plant of project voor de buitenruimte. Beoordeling vindt plaats op basis van herkomst, samenstelling, productiewijze, levensduur en onderhoud. Aan deze methode is een duurzaamheidspaspoort verbonden. Duurzaamheid is daarmee integraal meetbaar gemaakt. De onafhankelijke Stichting Eerlijk Buitenleven is toezichthouder op deze procedure.

 

Lodewijk Hoekstra, Nederlands bekendste tuinman (Eigen Huis & Tuin) en landschapsontwerper Nico Wissing, zijn de oprichters van NL Greenlabel, een platform voor bedrijven en organisaties die de buitenruimte blijvend willen verduurzamen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lodewijk & Nico: ‘Onze drijfveer is om een buitenruimte  te creëren waarin het goed leven is en waarin de toepassing van duurzame materialen en producten vanzelfsprekend is. Het doel van NL Greenlabel is om zo de footprint van de inrichting van de buitenruimte te verminderen en de buitenruimte meetbaar te verduurzamen. Samen met het gerenommeerde  ingenieursbureau Royal HaskoningDHV is hiervoor een  duurzaamheidslabel ontwikkeld.

 

Inmiddels hebben tientallen Partners zich bij NL Greenlabel aangesloten en  het gezamenlijke pakket gelabelde duurzame materialen, producten en diensten groeit gestaag.

 

Het hoveniersbedrijf dat vorig jaar haar 110-jarig bestaan vierde, kwam in januari al landelijk  in de publiciteit door het winnen van de MVO-prijs.  De MVO-prijs wordt toegekend aan een onderneming die in de afgelopen jaren een aansprekende MVO-prestatie heeft verricht met een duidelijke uitstraling naar andere bedrijven.
Volgens het juryrapport gedraagt Koninklijke Ginkel Groep zich al vele jaren als sociale en maatschappelijk betrokken onderneming. Dit uit zich onder meer in het beleid gericht op mensen met een arbeidsbeperking, MBO-activiteiten en een weloverwogen lokaal en landelijk sponsorbeleid. De slogan ‘Zorg met elkaar, voor elkaar’ is een wezenlijk onderdeel van de cultuur van het bedrijf.
Meer over deze prijs vindt u hier.

 

Ga voor meer info naar www.nlgreenlabel.nl

 

NL Greenlabel: “voor een levende en duurzame buitenruimte”

Logo NL Greenlabel